miercuri, 10 decembrie 2008

Oameni cu interes

Oamenii cu interes la care vreau sa fac referire sunt, de aceasta data, profesorii. Am mai dezbatut subiectul profesori pe acest blog, dar acum vreau sa ma refer la un aspect diferit care este intalnit in licee. Imi este dat sa vad oameni, caci nu cred ca se pot numi profesori doar daca vin la scoala si isi iau salariul, care nu au absolvit o scoala de pedagogie (cateva cursuri acolo). De exemplul acei profesori ingineri din liceele tehnice care sunt dupa cum le spune si mareata titulatura ingineri, doar atat. Ca sa fii un profesor adevarat trebuie, din punctul meu de vedere, sa te faci inteles...adica elevii aia care stau 7 ore la scoala sa priceapa ceva din si asa prea incarcata materie/programa. Probabil acesti oameni s-au trezit ca nu ii mai multumeste salariul de inginer si au zis ei in mintea lor..."cum sa-mi maresc eu leafa usor si frumos?" varianta de la catedra fiind cea mai atractiva. Nu vreau sa se inteleaga ca am ceva cu inginerii, dar totusi as dori sa nu se amestece meseriile doar pentru un salar' la mijloc. Dupa ce respectivul isi face cursul de pedagogie, din care banuiesc ca mai poate invata ceva util, poate sa aiba un atuu in relatia profesor-elev. Dar pana atunci o diploma o poti cumpara (sau nu) relativ usor continandu-ti activitatea in invatamant. In asteptarea respectarii acestor doleante intalnim oameni cu interes (material), care se folosesc de un limbaj nepotrivit si de o atitudine necorespunzatoare.

Niciun comentariu: